Vorm
Klassikaal
Doorlooptijd
1 dag
Startdatum
Op aanvraag
Kosten
Op aanvraag
Locatie
Nederland

Onze telefoontraining is voor alle CDD- en TM-professionals die beter willen worden in het telefonisch contact met klanten. Het versterken van jouw vaardigheid in het voeren van inkomende én uitgaande telefoongesprekken in het kader van klantonderzoek staat centraal in deze training. Leer om zelfverzekerd, in voor de klant begrijpelijke taal, de voor jouw onderzoek benodigde informatie te verkrijgen. Het maakt je werk leuker en effectiever.

Waarom jouw vaardigheid in telefonisch klantcontact professionaliseren?

Bij het doen van klantonderzoek voer je desk research uit en raadpleeg je interne en externe bronnen om een volledig klantbeeld te bepalen. Telefonisch klantcontact is vaak onderdeel van CDD of transactiemonitoring. Het versterken van jouw telefonische vaardigheid resulteert in het snel en effectief verkrijgen van ontbrekende informatie, een tevreden klant én het maakt jouw werk leuker.

Voeren van inkomende telefoongesprekken
Belt een klant over een brief waarin gevraagd wordt om informatie aan te leveren? Dan is het van belang dat je op een juiste, klantvriendelijke en integere manier kunt uitleggen waarom die informatie nodig is. En dat je goed kunt omgaan met mogelijke emoties. Wil de klant de gevraagde informatie niet aanleveren, stelt de klant voor om andere informatie aan te leveren of dat je de informatie via een andere weg verkrijgt? Dan moet je hier correct en ethisch op reageren.

Voeren van uitgaande telefoongesprekken
Als je iets ongebruikelijks of opvallends hebt gezien, bijvoorbeeld in het transactiepatroon, bel je in veel gevallen de klant voor meer informatie. Je wilt deze informatie snel en effectief krijgen. Zonder dat de klant geëmotioneerd raakt. Het is belangrijk dat je je goed kunt inleven in de klant en op een juiste manier kunt reageren, ook als de klant terughoudend is of misschien niet de hele waarheid wil vertellen.

Oefenen in 1-op-1 gesprekken
In de training bieden we je naast een theoretische onderbouwing vooral praktische handvatten om zelfverzekerd en met de juiste tone of voice telefoongesprekken te kunnen voeren. Je oefent in 1-op-1 gesprekken met een figurant. Naast persoonlijke aandacht geeft dit jou inzicht in jouw verbeterpunten. Ook krijg je feedback en tips van vakgenoten die tegen dezelfde zaken aanlopen als jij. Dit alles neemt de spanning voor het telefoneren met klanten bij jou weg en maakt je zelfverzekerder.

Leer van specialisten uit de praktijk
De training is ontwikkeld door onze CDD/AML-analisten. Zij werken zelf dagelijks actief mee op KYC-projecten. Ze zijn vooral praktisch ingesteld en weten als geen ander welke vaardigheden je nodig hebt voor het telefoneren met klanten bij het doen van klantonderzoek.

Iemand anders laten lezen over deze training? Share!

Schrijf je direct in!

Inschrijven

Interesse om deze training incompany te volgen? Neem contact op!

Contact

Schrijf je direct in!

Doelgroep

De telefoontraining is geschikt voor iedereen die telefoneert met klanten in het kader van de Wwft.

De training is primair ontwikkeld voor (toekomstige) CDD- en TM-analisten die beter willen worden in telefonisch klantcontact. De training is ook interessant voor klantenservicemedewerkers die klanten spreken naar aanleiding van een verzoek om extra informatie aan te leveren.

De training is geschikt voor professionals die (gaan) werken bij alle soorten Wwft-plichtige instellingen. Van banken en vermogensbeheerders, tot notarissen, kansspelaanbieders en cryptobedrijven.

Incompany en maatwerk

De telefoontraining is heel goed incompany te volgen. Jouw organisatie kan ervoor kiezen om de standaard training bij jou op kantoor te laten geven.

Daarnaast kunnen we een maatwerktraining ontwikkelen waarbij we volledig aansluiten op de kennis, ervaring en werkomgeving binnen jouw organisatie. We gebruiken voor de oefeningen dan specifieke casussen en dilemma’s die binnen jouw organisatie spelen.

Voor meer informatie over incompany- en maatwerkmogelijkheden kun je contact met ons opnemen.

Doelstelling

Centraal in de telefoontraining staat het verbeteren van jouw vaardigheid in telefonisch klantcontact. Het resultaat is dat je snel en effectief de informatie kunt verkrijgen die nodig is om een CDD- of TM-onderzoek af te ronden. Daarnaast word je zelfverzekerder in het voeren van een telefoongesprek, wat het voor jouzelf ook leuker maakt én wordt de klanttevredenheid verhoogd.

Vooropleiding

Werkervaring of een opleiding op minimaal MBO-niveau 4 is gewenst. De telefoontraining is geschikt voor professionals met diverse achtergronden en ervaringen. Basiskennis van CDD en transactiemonitoring is een vereiste.

Deze training is een waardevolle aanvulling op de training Allround CDD-analist of de Bootcamp bestrijding witwassen en terrorismefinanciering. Als je nog geen basiskennis van klantonderzoek hebt, is het handig om eerst één van deze trainingen te volgen. Welke training je vooraf volgt, hangt af van jouw opleidingsbehoefte.

Een must voor iedereen die in het kader van klantonderzoek telefonisch contact heeft met klanten.

programma

Programma

De training duurt 1 dag. We behandelen alle onderwerpen die je nodig hebt voor het versterken van jouw vaardigheid in het voeren van telefoongesprekken in het kader van de Wwft. Je oefent tijdens de training met de opgedane kennis en de geboden handvatten om je telefonische vaardigheid te professionaliseren.

In de training gaan we in op:

  • Inkomende telefoongesprekken
    Alle onderwerpen waarmee je te maken kunt krijgen bij inkomende telefoongesprekken komen aan bod, zoals verificatie van de klant, klantvriendelijkheid, omgaan met emoties, moeilijke vragen beantwoorden, vermijden van aannames en onwaarheden, eventueel overdragen aan een collega en tenslotte het documenteren van het telefoongesprek.
  • Uitgaande telefoongesprekken
    Alle verschillende aspecten die spelen bij uitgaande telefoongesprekken komen aan bod, zoals het gespreksverloop, actief luisteren, stellen van open vragen, doorvragen en samenvatten van het gesprek. Ook leer je om te gaan met bezwaren die de klant kan hebben, in de wacht zetten en spiegelen.

Vorm

De nadruk van de training ligt op het in de praktijk oefenen met de theorie aan de hand van opdrachten en het voeren van oefengesprekken met een figurant. Hier besteden we 90% van de tijd aan. De overige 10% van de tijd is voor de theorie over professioneel en klantgericht telefoneren in het kader van klantonderzoek.

Voor inkomende telefoongesprekken oefen je klassikaal moeilijke vragen te beantwoorden en uit te leggen waarom je bepaalde informatie nodig hebt, door de antiwitwaswetgeving toe te lichten in voor de klant begrijpelijke taal. Ook voor uitgaande telefoongesprekken oefen je met de theorie aan de hand van opdrachten. Bijvoorbeeld door het evalueren van fictieve gesprekken.

Je wordt beoordeeld en krijgt feedback aan de hand van een beoordelingsformulier. Dit is geen formele toets, maar nuttige informatie voor jou om nog beter te worden. Daarnaast leer je door zelf feedback te geven op andere deelnemers.

Certificaat

Na afronding ontvang je een bewijs van deelname.

Waarom de Telefoontraining voor CDD-professionals?

Verbeter jouw vaardigheid in telefonisch klantcontact bij het doen van CDD- of TM-onderzoek.
Voel je meer zelfverzekerd en ontspannen tijdens het telefoneren met klanten in het kader van de Wwft.
Korte en vooral praktische training bestaande uit realistische oefengesprekken met een figurant.
Krijg tips om moeilijke vragen van klanten op een juiste, klantvriendelijke en integere manier te beantwoorden, in voor de klant begrijpelijke taal.
Oefen hoe je bezwaren van een klant kunt achterhalen en wegnemen.
Leer van onze specialisten die ruime ervaring hebben in het voeren van professionele en effectieve telefoongesprekken in het kader van klantonderzoek.

startdata

Startdata

De training wordt gegeven op aanvraag, schrijf je in en we nemen contact op over de mogelijke data! De training wordt gegeven op ons hoofdkantoor.

Heb je interesse in een incompany- of maatwerktraining of heb je nog vragen over de training? Neem dan contact met ons op via opleidingen@partnerincompliance.nl.

Veelgestelde vragen

  • Wie geeft de training?
    De training wordt verzorgd door onze eigen KYC-specialisten, mensen uit de praktijk. Zij helpen onze klanten met extra kennis of capaciteit voor CDD- en TM-onderzoek. Onze eigen mensen, met ons DNA. Mensen met een passie voor integriteit en die praktisch ingesteld zijn.
  • Is deze training ook in het Engels?
    De telefoontraining wordt alleen in het Nederlands gegeven.
  • Ik heb me ingeschreven, hoe gaat het dan verder?
    Bevestiging en factuur
    Je ontvangt binnen 2 werkdagen de bevestiging van inschrijving. Je ontvangt daarna de factuur inclusief inschrijvingsvoorwaarden per e-mail. De betaling dient binnen 2 weken voldaan te zijn of, als de training eerder start, vóór deelname aan de training.

    Informatie voorafgaand en na de training
    Een week voorafgaand aan de training ontvang je een e-mail met alle informatie die je nodig hebt om deel te nemen aan de training. Direct na afloop van de training ontvang je digitaal het studiemateriaal.

    Mocht de training niet doorgaan op de door jou gekozen datum, dan bieden we je minimaal 2 weken van tevoren de mogelijkheid om een andere datum te kiezen.
  • Kan er een maatwerktraining voor mijn organisatie gegeven worden?
    De telefoontraining kunnen we op maat maken, waarbij we meer aansluiten op jouw specifieke organisatie. Je kunt ervoor kiezen om de maatwerktraining op jouw kantoor te laten geven of bij ons op kantoor in Amstelveen. We denken graag met je mee. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via opleidingen@partnerincompliance.nl.
  • Kan de training incompany gegeven worden?
    Ja dat kan. Je kunt er ook voor kiezen om een maatwerktraining te laten geven. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via opleidingen@partnerincompliance.nl. We denken graag met je mee.
  • Kan ik de training remote volgen?
    Onze opleidingen zijn in de basis klassikaal. We hechten grote waarde aan een kleinschalig karakter, met de waarborg van individuele aandacht. Wij zijn ervan overtuigd dat face-to-face contact het overbrengen van kennis vergemakkelijkt. Een belangrijk onderdeel van de telefoontraining is het voeren van oefengesprekken. De telefoontraining wordt daarom alleen bij ons op kantoor gegeven.
  • Hoe kan ik een groep inschrijven voor deze training?
    Neem contact met ons op via opleidingen@partnerincompliance.nl als je een groep collega’s wilt inschrijven.
  • Kan ik bij verhindering iemand anders deel laten nemen aan de training?
    Dat kan. We vragen je om dit minimaal 1 werkdag voor de start van de training aan ons door te geven via opleidingen@partnerincompliance.nl.